הדרכת בטיחות לעובדים

מדי שנה מתרחשים ברחבי הארץ מקרים רבים של תאונות עבודה. מדובר על תאונות כגון נפילה מגובה, שאיפת חומרים מסוכנים, תאונות הנגרמות עקב נהיגה לא זהירה ועוד. הנתונים מצביעים על כך שהגורם העיקרי לתאונות עבודה הוא חוסר מודעות של העובדים בנוגע לסיכונים המצויים בסביבת העבודה שלהם והיעדר הקפדה על כללי הזהירות. על המעסיק מוטלת מרבית האחריות ליצור סביבת עבודה בטוחה ולשמור על שלומם ובריאותם של העובדים. כיוון שכך תקנות ארגון הפיקוח על העבודה (מסירת מידע והדרכת עובדים), תשנ"ט-1999 קובעות כי על המעסיק לקיים הדרכת בטיחות לעובדים אחת לשנה. בנוסף, עליו לוודא כי כל עובד הבין את הסיכונים וכי הוא בקיא בנושאי ההדרכה. על העובדים מצידם מוטלת האחריות להשתתף בכל הדרכת בטיחות שהמעביד מספק להם.

את הדרכת הבטיחות רשאי להעביר אך ורק אדם שהוסמך לכך מטעם המפקח הראשי על העבודה במשרד העבודה. לרוב מדובר באיש מקצוע בתחום הבטיחות, כגון יועץ בטיחות או ממונה בטיחות בעבודה. בסיום הדרכת הבטיחות מקבל כל עובד תעודה המעידה כי השתתף בהדרכה ועבר אותה בהצלחה, בהתאם לאישור משרד הכלכלה.

נדגיש כי מחקרים רבים מצביעים על יתרונותיהן של הדרכות הבטיחות, כאשר בסיומן עובדים רבים מקפידים על כללי הבטיחות בעבודה.

הדרכות בטיחות בעבודה


מה כוללת הדרכת בטיחות לעובדים?

במסגרת הדרכת הבטיחות לעובדים נלמדים הנושאים הבאים:

רצוי כמובן להתאים את הדרכת העובדים לדרישות הלקוח ולמאפייני העבודה במקום.

הדרכות בטיחות ייעודיות

נוסף על הדרכת בטיחות כללית ישנן גם הדרכות בטיחות המיועדות לעובדים העוסקים בתחומים מסוימים. בין ההדרכות הללו:

הבטיחות שלכם - המומחיות שלנו

חברת "ליאור בטיחות" מעניקה שירות מקצועי בכל תחומי הבטיחות בעבודה. צוות העובדים של החברה כולל ממוני בטיחות, יועצי בטיחות ומהנדסים מקצועיים המתמחים במתן שירותים בתחום ההנדסה והבטיחות. החברה מעניקה פתרונות חכמים ויצירתיים לכל בעיה ובקשה. זאת תוך הצבת סטנדרטים גבוהים ומקצועיות חסרת פשרות ותוך הקפדה על יעילות ויושרה. מאות לקוחות מכל רחבי הארץ הבוחרים בחברת "ליאור בטיחות" פעם אחר פעם הם ההוכחה כי החברה היא מהמובילות והמבוקשות בתחומה. זקוקים לשירותי ממונה בטיחות או הדרכות בטיחות בעבודה? המומחים שלנו יגיעו עד אליכם ויעניקו לכם את השירות הטוב והיעיל ביותר.

Facebook
Twitter
LinkedIn

פוסטים קשורים

ליצירת קשר בכל נושא בטיחותי

לכל שאלה חייגו
058-7886903

12 מחשבות על “הדרכת בטיחות לעובדים”

  1. להדרכות בטיחות לעובדים יש בהחלט חשיבות רבה במניעת תאונות עבודה!

  2. הרבה תאונות עבודה היו יכולות להימנע אם היו מקפידים על הדרכות בטיחות לעובדים!

  3. נוכחתי לגלות איזו חשיבות אדירה יש להדרכות בטיחות ועד כמה הן מצילות חיים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן