קורס עבודה בגובה

עפ"י תקנות הבטיחות בעבודה (עבודה בגובה), הגדרתה של עבודה בגובה היא כל עבודה שבגינה עלול העובד ליפול מגובה העולה על 2 מטרים. עבודה בגובה עשויה להתבצע על גבי סוגים שונים של משטחים, כגון סולמות, גגות, קונסטרוקציה, פיגומים, במת הרמה, סל הרמה וחלל מוקף. בין העובדים המבצעים עבודה בגובה נמנים עובדי בניין, טכנאי מזגנים, מתקיני צלחות לוויין ועוד. תקנות הבטיחות בעבודה (עבודה בגובה) קובעות כי כל אדם המעסיק עובדים בגובה חייב לספק להם קורס עבודה בגובה. מעסיק העובר על החוק בעניין זה צפוי לקנס גבוה במיוחד. בסיומו של הקורס מקבלים המשתתפים אישור עבודה בגובה, התקף למשך שנתיים. לאחר שנתיים יש לעבור קורס רענון, לצורך חידוש האישור.

מה כוללת הדרכת עבודה בגובה?

מטרתה של הדרכת גובה היא להדריך את המשתתפים כיצד לפעול באופן הבטוח והמקצועי ביותר במהלך עבודה בגובה. ההדרכה כוללת 2 חלקים: חלק עיוני וחלק מעשי. במהלך ההכשרה רוכשים המשתתפים כלים משמעותיים בנוגע לעבודה בגובה על סולמות, גגות, פיגומים ועוד.

את הדרכת הגובה רשאי להעביר אך ורק מדריך עבודה בגובה שהינו בעל אישור הדרכה תקף. המדריך ידריך את העובדים אך ורק בתחומי העבודה בגובה הספציפיים שהוא מוסמך להדריך בהם.

הדרכת עבודה בגובה כוללת בין היתר את הנושאים הבאים:

  • הכרת הסיכונים הטמונים בעבודה בגובה ודרכי ההתמודדות עימם.
  • השפעת הגורמים האנושיים על תאונות.
  • הכרת תקנות הבטיחות בעבודה (עבודה בגובה).
  • הכרת ציוד המגן האישי לעבודה בגובה (קסדת מגן, נעלי בטיחות, רתמת גוף וכו'). 
  • התאמת ציוד המגן האישי לגוף העובד, השימוש בציוד ובדיקה תקופתית שלו.
  • בלימת נפילה.
  • חילוץ.

בסיומו של הקורס מקבלים המשתתפים אישור עבודה בגובה. אישור זה תקף למשך שנתיים, ולאחר מכן יש לעבור הדרכת רענון, לצורך חידוש האישור.

תלמיד בקורס עבודה בגובה

הדרכות גובה - מקצוענים עד הגג

חברת "ליאור בטיחות" היא חברה ותיקה ומקצועית, אשר הוקמה ע"י ליאור מקדש, מומחה בתחום הבטיחות בעבודה ובהדרכות בטיחות לעובדים. החברה מספקת שירותי ייעוץ בטיחות וכן הדרכות בטיחות בעבודה לחברות, מוסדות וארגונים בכל רחבי הארץ. את ההדרכות מעבירים ממוני בטיחות מקצוענים ומנוסים בעלי הסמכה לכך.

בין היתר מספקת החברה שירות של הדרכת עבודה בגובה. ההדרכה מתקיימת בבית העסק של הלקוח או במטה חברת "ליאור בטיחות", לפי בחירת הלקוח. ההדרכה כוללת מפגש אחד, שאורכו בין ארבע לשמונה שעות (בהתאם לנושא ההדרכה). בין הנושאים הנלמדים בקורס: עבודה בחלל מוקף (בור או מיכל), עבודה על קונסטרוקציה, עבודה על סולמות, צמ"א לעבודה בגובה.

הקורסים כוללים הן חלק תאורטי והן חלק מעשי. החלק התאורטי כולל צפייה במצגות, תמונות וסרטונים, תוך ניתוח מקרי תאונות עבודה והסקת מסקנות כיצד יש לעבוד באופן בטוח כדי למנוע תאונות כאלו. בחלק המעשי לומדים המשתתפים מהו ציוד המגן המשמש לעבודה בגובה, כיצד להתאימו במדויק לעובד וכיצד לעבוד עימו על גגות, סולמות, פיגומים ועוד. בסיום הקורס מקבלים המשתתפים אישור עבודה בגובה, המאפשר להם לעבוד בגובה העולה על שני מטרים.

זקוקים לשירותי הדרכה בגובה? התקשרו לחברת "ליאור בטיחות" וקבלו הצעת מחיר אטרקטיבית במיוחד.

Facebook
Twitter
LinkedIn

ליצירת קשר בכל נושא בטיחותי

לכל שאלה חייגו
058-7886903

12 מחשבות על “קורס עבודה בגובה”

  1. אכן, כפי שציינת, לקורס עבודה בגובה יש גם חשיבות מוסרית ולא רק חוקתית…

  2. כ"כ הרבה תאונות עבודה היו יכולים להימנע אם רק היו מקפידים על הנחיות הבטיחות של עבודה בגובה.

    1. ליאור מקדש

      מסכים בהחלט, וזה עיקר החשיבות של קורס עבודה בגובה, שמרענן את ההנחיות הללו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן