קורס עבודה בגובה על סולמות

חלק ניכר ממקרי המוות בתאונות עבודה בענף הבנייה בישראל בשנים האחרונות התרחשו בעקבות נפילה מגובה. חלק מהתאונות הללו התרחשו בעקבות שימוש בסולם. תאונות רבות של נפילה מסולם נגרמות בשל הטיית גוף חדה, אחיזה שגויה בסולם, פגם בסולם ועוד. בנוסף, תאונה בעקבות שימוש בסולם יכולה להתרחש עקב פגיעה של חפץ באדם הנמצא מתחת לסולם. מכיוון שכך החוק קובע כי כל אדם המבצע עבודה בגובה חייב לעבור קורס עבודה בגובה. על המעסיק לספק לכל עובד קורס עבודה בגובה המותאם לסוג העבודה הספציפי שהוא מבצע (קורס עבודה בגובה על סולמות, על גגות, על פיגומים וכיו"ב).

קורס עבודה בגובה על סולמות

עבודה על סולמות - להיות בטוחים גם בגובה

תקנות הבטיחות בעבודה (עבודה בגובה) קובעות תנאים ברורים שנועדו להבטיח שימוש בטוח בסולמות. בין היתר קובעות התקנות כי על הסולם לעמוד בתקן הישראלי וכי עליו להיות שלם וללא פגמים. לפני כל שימוש בסולם יש לבדוק את תקינותו. את הסולם יש להציב על גבי בסיס יציב. כמו כן יש להקפיד כי על כל אחד משלבי הסולם יעמוד אדם אחד בלבד. אין להעמיס על הסולם משקל של מעל 150 ק"ג.

בנוסף, עפ"י תקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בנייה), באתר בנייה שבו נעשה שימוש בסולם מעץ שגובהו עולה על 2 מטרים, יש לחזק את הסולם באמצעות ברגים או קשירות.

קורס עבודה בגובה על סולמות

עפ"י תקנות הבטיחות בעבודה (עבודה בגובה), עובדים אשר מבצעים עבודה על גבי סולמות, עליהם להשתתף בקורס עבודה בגובה המתמקד בעבודה על סולמות. הנושאים הנלמדים בקורס זה הם בין היתר:

  • הסיכונים הטמונים בעבודה על גבי סולמות
  • דרישות מסולמות באתרי בניה
  • התאמת סוג הסולם לייעודו
  • בדיקת תקינות הסולם
  • הצבת סולם נייד
  • העומס המרבי המותר על סולמות
  • שימוש במערכות עבודה ואבטחה

בנוסף לנושאי הלימוד הנ"ל כולל קורס עבודה בגובה על סולמות גם תרגול מעשי. במסגרת תרגול זה מתרגלים העובדים עלייה וירידה מסולם תוך שימוש במערכת לבלימת נפילה.

קורס עבודה בגובה עם "ליאור בטיחות"

חברת "ליאור בטיחות" מספקת שירותי ייעוץ בטיחות והדרכות בטיחות לחברות, מוסדות וארגונים בכל רחבי הארץ. את ההדרכות מעבירים ממוני בטיחות מוסמכים ומנוסים.

בין היתר מספקת החברה שירות של הדרכת עבודה בגובה. ההדרכה מתקיימת בבית העסק של הלקוח או במטה חברת "ליאור בטיחות", לפי בחירת הלקוח. ההדרכה כוללת מפגש אחד, שאורכו בין ארבע לשמונה שעות (בהתאם לנושא ההדרכה). בין הנושאים הנלמדים בהדרכה: עבודה על סולמות, עבודה על גגות, שימוש בצמ"א לעבודה בגובה ועוד.

ההדרכות כוללות הן חלק תאורטי והן חלק מעשי. החלק התאורטי כולל צפייה במצגות, תמונות וסרטונים, תוך ניתוח מקרי תאונות עבודה והסקת מסקנות כיצד יש לעבוד באופן בטוח כדי למנוע תאונות כאלו. בחלק המעשי לומדים המשתתפים מהו ציוד המגן המשמש לעבודה בגובה, כיצד להתאימו במדויק לעובד וכיצד לעבוד עימו על גגות, סולמות, פיגומים ועוד. בסיום הקורס מקבלים המשתתפים אישור הדרכה בגובה.

זקוקים לשירותי הדרכת גובה? התקשרו לחברת "ליאור בטיחות" וקבלו הצעת מחיר אטרקטיבית במיוחד.

Facebook
Twitter
LinkedIn

פוסטים קשורים

ליצירת קשר בכל נושא בטיחותי

לכל שאלה חייגו
058-7886903

10 מחשבות על “קורס עבודה בגובה על סולמות”

  1. הבעיה היא שאנשים שעובדים על סולם לא תמיד מתייחסים לזה כאל עבודה בגובה ודי מזלזלים בהנחיות. לא סתם מי שעובד על סולם צריך לעבור קורס עבודה בגובה.

    1. ליאור מקדש

      אכן לא תמיד יש די מודעות לסיכונים הרבים שבעבודה על סולם. וזוהי החשיבות הרבה של קורס עבודה בגובה, שמחדד את הסיכונים הללו.

  2. עבודה על סולם היא העבודה בגובה הנפוצה ביותר ויש כ"כ הרבה תאונות שקורות על סולם, שהיה אפשר למנוע אותם אם היו עושים הדרכת גובה.

  3. תודה על הקורס עבודה בגובה שהעברת לנו, העובדים נתנו פידבקים חיוביים מאוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן