מהו אישור כבאות לעסק?
בעל עסק המבקש לקבל רישיון עסק או לחדש רישיון עסק קיים, עליו להמציא לרשות המקומית אישור משירותי הכבאות. אישור זה מעיד כי מבנה בית העסק עומד בדרישות בטיחות האש המחייבות.
הדרישות שעל המבנה לעמוד בו שונות ממבנה למבנה, בהתאם לרמת הסיכון שלו, שאותה מגדירים רשות הכבאות ומכון התקנים הישראלי. דרישות אלה נוגעות למערכות לגילוי אש וכיבוי אש שיש להתקין במבנה ולציוד כיבוי האש שיש להחזיק במקום.
גם התדירות שבה יש לחדש את אישור הכבאות שונה ממבנה אחד למשנהו. רשות הכבאות קובעת לכל מבנה את התדירות הנדרשת לחידוש האישור, בהתאם למאפיינים הייחודיים לו. ישנם עסקים שעליהם לחדש את האישור אחת לחצי שנה, ולעומת זאת עסקים אחרים צריכים לחדשו רק אחת לשנה.
תהליך קבלת אישור כבאות לעסק
תהליך קבלת אישור הכבאות כולל חמישה שלבים:
שלב ראשון: ביצוע סידורי כבאות במבנה. על בעל העסק לבצע את כל סידורי בטיחות האש הנדרשים במבנה, עפ"י דרישות שירותי הכבאות. לשם כך כדאי לפנות ליועץ בטיחות אש. הלה בקיא היטב בדרישות שירותי הכבאות והוא יוכל לייעץ לכם וללוות אתכם עד לשלב קבלת אישור הכבאות.
שלב שני: הגשת בקשה. הבקשה לקבלת אישור כבאות לעסק כוללת מילוי טופס מתאים, הכולל פרטים על העסק, מיקומו וסוג הפעילות המתבצעת בו.
שלב שלישי: בדיקת רשות הכבאות. רשות הכבאות תבצע בדיקה בבית העסק כדי לוודא שהוא עומד בכל דרישות בטיחות האש המחייבות.
שלב רביעי: תיקון ליקויים ובדיקה חוזרת. במידה ובבדיקת רשות הכבאות נמצאו ליקויים, יש לתקן אותם ולהציג אישורי תיקון. לאחר מכן תתקיים בבית העסק בדיקה נוספת של רשות הכבאות.
שלב חמישי: מתן אישור כבאות או סירוב למתן אישור. במידה ובית העסק עמד בכל דרישות הכבאות המחייבות, יינתן לו אישור כבאות. במידה ובית העסק לא עמד בכל הדרישות הנ"ל, רשות הכבאות עשויה לסרב להעניק לו אישור. בעל העסק רשאי להגיש השגה על החלטה זו מול גורמי הכבאות.
מסלול תצהיר
עסקים בעלי רמת סיכון אש נמוכה, לא חלה עליהם החובה להמציא לרשות המקומית אישור כבאות. במקום זאת עליהם להגיש לה תצהיר חתום ע"י עו"ד המעיד על ביצוע סידורי בטיחות אש במקום. רשות הכבאות עשויה לבצע ביקורת בבית העסק כדי לוודא שהוא אכן עומד בדרישות הכבאות המחייבות.
אישור כבאות לעסק - רק עם "ליאור בטיחות"
חברת "ליאור בטיחות" היא חברה גדולה ומנוסה בתחום הבטיחות בעבודה. בין היתר אנו מספקים שירותי ייעוץ בטיחות אש לצורך קבלת אישור כבאות לעסק. עם לקוחותינו נמנים עיריות, מועצות מקומיות, אולמות וגני אירועים, קניונים, מלונות, בתי אבות ועוד.
השירות ניתן ע"י יועץ בטיחות אש מוסמך ומנוסה, אשר מלווה את הלקוח צעד אחר צעד עד לקבלת האישור מרשות הכבאות.
פוסטים קשורים
הדרכת בטיחות אש
כל מעסיק נדרש לקיים אחת לשנה הדרכת בטיחות אש לעובדים. הדרכה זו הינה חובה מתוקף תקנות ארגון הפיקוח על העבודה (מסירת מידע והדרכת עובדים). במסגרת
סקר סיכוני אש
לפי הוראת נציב כבאות 550, כל ארגון או מפעל המחזיק בחומ"ס, עליו לבצע סקר סיכוני אש. מטרת הסקר היא להציג את הסיכונים הפוטנציאליים לפריצת שריפה
מערך בטיחות אש במקומות עבודה
בכל מקום עבודה באשר הוא קיימים סיכוני אש. במקומות עבודה מסוימים, כגון מפעלים המחזיקים בחומ"ס, סיכוני האש מוגברים. לקיומו של מערך בטיחות אש במקומות עבודה
אישור כיבוי אש לבית פרטי
שרפות עלולות לפרוץ בכל רגע ובכל מקום. הן מתלקחות בתוך שניות ועלולות לגרום להרס רב, לפציעות ואף לאובדן בנפש. לכן כל מבנה חדש או כל
כל הדרכים לשמור על בטיחות אש
בטיחות אש היא נושא חשוב ביותר במקומות עבודה, מוסדות, בנייני מגורים, בתים פרטיים ועוד. מדינת ישראל, מכבי האש, המוסד לבטיחות וגיהות ומכון התקנים התקינו תקנות
תיק שטח כיבוי אש
שירותי הכבאות וההצלה דורשים מכל בית עסק להכין תיק שטח כיבוי אש ולהגישו לשירותי הכבאות. תיק השטח כולל את המערך הארגוני והבטיחותי של בית העסק,
תכנית בטיחות אש | תוכנית אש
מהי תכנית בטיחות אש? בין אם ברצונכם להקים עסק חדש ולהוציא עבורו רישיון עסק ובין אם אתם בונים בניין מגורים, משרדים או מסחר, עליכם להמציא
הדרכת כיבוי אש | בטיחות אש
אחת הסכנות הגדולות ביותר היא דלקה הפורצת במפתיע ומאיימת לפגוע בנפש וברכוש. רוב הפגיעות הנגרמות כתוצאה מדלקה נובעות משאיפת עשן. העשן הרעיל החודר אל דרכי