אישור כיבוי אש לעסק

עפ"י חוק רישוי עסקים, כדי לקבל או לחדש רישיון עסק יש צורך להציג לרשות המקומית אישור כיבוי אש מרשות הכבאות וההצלה. אישור זה מעיד כי המבנה שבו פועל העסק עומד בכל דרישות בטיחות האש שמחייב החוק.

תהליך קבלת אישור כיבוי אש

בשלב ראשון יש לבצע את כל סידורי בטיחות האש הנדרשים במבנה, עפ"י דרישות שירותי הכבאות. חלק מן הדרישות הללו הן דרישות סטנדרטיות המחייבות כל בית עסק. כך לדוגמה בכל בית עסק יש להתקין שלטי יציאת חירום, ברזי כיבוי ומטפים. עם זאת ישנם גם סידורי בטיחות המשתנים מעסק לעסק, בהתאם לגודל המבנה ולאופי העסק. כך לדוגמה יש עסקים שנדרש להתקין בהם גם מערכות גילוי אש וספרינקלרים, בעוד שעל עסקים אחרים לא חלה חובה כזו.

כדי להתאים את סידורי הבטיחות במבנה לדרישות הכבאות, כדאי להיעזר בשירותיו של יועץ בטיחות אש. הלה בקיא היטב בדרישות הכבאות והוא יוכל לייעץ לכם וללוות אתכם עד לשלב קבלת האישור מהכבאות.

לאחר שסיימתם לבצע את סידורי בטיחות האש במבנה יגיע אל בית העסק נציג של הכבאות. הלה יערוך ביקורת במבנה ויוודא שבמקום אכן קיימים כל סידורי בטיחות האש הנדרשים. במידה והוא יקבע כי המקום אכן עומד בכל דרישות הכבאות, הוא ינפיק לעסק אישור כבאות. את האישור הזה יש להציג לרשות המקומית לצורך קבלת רישיון עסק.

אישור כיבוי אש לעסק

חשיבותו של אישור כיבוי אש

מעבר לכך שאישור כיבוי אש הוא תנאי הכרחי כאמור לקבלת רישיון עסק או לחידושו, יש לו חשיבות רבה בשמירה על בטיחותו של העסק. בכל רגע נתון עלולה לפרוץ שריפה במבנה, בין אם בשל תקלה, כמו קצר חשמלי, ובין אם בגלל רשלנות, למשל במקרה שאדם הדליק סיגריה ולא כיבה אותה כראוי. אישור כיבוי האש מבטיח למעשה שהמבנה מצויד בכל האמצעים הנדרשים להתמודדות עם שריפה. כך תוכלו להגן על שלומם של העובדים ושל הלקוחות שלכם וכן למזער נזק למבנה ולרכוש. בנוסף, האישור מעניק לכם הגנה משפטית ומפחית את הסיכון לקנסות ולעונשים משפטיים.

חשוב לדעת כי גם חברות הביטוח מתנות לרוב את ביטוח העסק בהצגת אישור כיבוי אש. ללא אישור זה עלולה חברת הביטוח לסרב לבטח את בית העסק.

Facebook
Twitter
LinkedIn

פוסטים קשורים

ליצירת קשר בכל נושא בטיחותי

לכל שאלה חייגו
058-7886903

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן