הדרכת חומרים מסוכנים | קורס חומרים מסוכנים

במפעלים ובמקומות עבודה רבים ברחבי הארץ נעשה שימוש בחומרים מסוכנים (חומ"ס). בשנים האחרונות אירעו בכמה מפעלים ברחבי הארץ תאונות עבודה אשר נבעו מדליפת חומצה חנקתית, דליפת מכולה עם חומצה אצטית, דליפת נוזל דליק ועוד, והביאו לפגיעה של בני אדם. כדי למנוע תאונות עבודה מעין אלו חשוב מאוד שבכל מקום עבודה המחזיק בחומ"ס יכירו העובדים את הסוגים השונים של החומ"ס המצויים במקום, את האופן שבו ראוי לאחסן אותם ולהשתמש בהם, את הדרכים הנכונות לעצירת דליפה או שפיכה של חומ"ס ואת הטיפול הרפואי הראשוני שיש להעניק לנפגעים מחומ"ס. חוסר בקיאות של העובדים במידע זה עלול להביא לסיכון חיי אדם ואף לסיכון ממשי לסביבה. מכיוון שכך בכל מקום עבודה המחזיק בחומ"ס על העובדים להשתתף אחת לשנה בהדרכת חומרים מסוכנים.

חומרים מסוכנים - ציוד מגן אישי

מה כוללת הדרכת חומרים מסוכנים?

במסגרת הדרכת חומרים מסוכנים לומדים העובדים להכיר את החומ"ס המצויים במפעל ואת הסיכונים הטמונים בהם. בנוסף הם לומדים כיצד למנוע סיכונים אלו וכיצד לפעול במקרה של אירוע חומ"ס.

הדרכת חומרים מסוכנים כוללת בין היתר את הנושאים הבאים:

  • מאפייני החומ"ס
  • תאימות בין חומ"ס
  • SDS – גיליון בטיחות של חומ"ס
  • אחסון נכון של חומ"ס
  • שימוש נכון בחומ"ס
  • טיפול באירועי חומ"ס
  • טיפול רפואי באדם שנפגע מחומ"ס

משך ההדרכה נע בין שעה וחצי לארבע שעות, וזאת בהתאם לאופי החומרים המצויים במפעל והשימוש בהם.

מקצוענים על בטוח

חברת "ליאור בטיחות" נוסדה בידי ליאור מקדש, מומחה לבטיחות בעבודה. החברה מתמחה במגוון רחב של הדרכות בטיחות בעבודה ונחשבת למובילה בתחומה. צוות החברה מורכב מאנשי מקצוע מנוסים ומקצועיים, וכולל בין היתר ממוני בטיחות, יועצי בטיחות ומהנדסים. החברה פועלת במפעלים, ארגונים ומוסדות בכל רחבי הארץ.

בין היתר אנו מתמחים בהעברת הדרכות חומרים מסוכנים לעובדים במפעלים ומקומות עבודה המחזיקים בחומ"ס. ההדרכות נבנות באופן מיוחד עבור כל מפעל ומעסיק, בהתאם לחומ"ס שנעשה בהם שימוש במפעל. ההדרכות הינן מקיפות ויסודיות וכוללות בין היתר נושאים כגון הכרת גיליון הבטיחות על סעיפיו, אמצעי מיגון מפני חומ"ס, תאימות בין חומרים ועוד. במקרים רבים כוללת ההדרכה גם תרגולים מעשיים, כגון לבישת מנ"פ, תרגיל כניסה למבנה שבו שפך של חומ"ס וכן שיטות לעצירת שפך של חומ"ס.

 

אם יש לכם צורך בהדרכת חומרים מסוכנים, זה הזמן ללכת על בטוח ולהתקשר לחברת "ליאור בטיחות".

Facebook
Twitter
LinkedIn

פוסטים קשורים

ליצירת קשר בכל נושא בטיחותי

לכל שאלה חייגו
058-7886903

4 מחשבות על “הדרכת חומרים מסוכנים | קורס חומרים מסוכנים”

  1. רוצה להמליץ על הדרכת חומרים מסוכנים של ליאור בטיחות. העובדים שלנו היו מרוצים מההדרכה וקיבלו ממנה ידע רב!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן