תכנית ארגון אתר | ארגון אתר בניה

העובדים באתר בניה חשופים לסכנות בטיחותיות ייחודיות, הנובעות מכך שסביבת העבודה משתנה בעקביות עם התקדמות העבודה באתר. כדי לשמור על בטיחות העובדים באתרי הבניה נדרשים במקרים רבים המעסיקים באתרים אלו להכין תכנית ארגון אתר. דרישה זו נובעת מתוקף תקנה 166 בתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), התשמ"ח-1988.  

תכנית ארגון בטיחותי של אתר בניה

באילו אתרים יש להכין תכנית ארגון אתר?

בכל אחד מאתרי הבניה שלהלן חלה חובה להכין תכנית ארגון בטיחותי של אתר בניה:

1. באתר שמצויים בו מעל ל-25 עובדים (כולל עובדי קבלן).
2. באתר שבו גובה המבנה הינו מעל ל-3 מ'.
3. באתר שמצויים בו שני עגורני צריח או יותר.
4. באתר בניה המצוי בתוך מפעל תעשייתי פעיל ואין הפרדה בינו לבין החלק הפעיל של המפעל.
5. באתר ששטחו מעל 2,500 מ"ר.
6. כל אתר אחר שמפקח העבודה דורש להכין בו תכנית ארגון אתר בניה.

מה כוללת תכנית ארגון אתר?

תכנית ארגון בטיחותי של אתר בניה כוללת בין היתר את המרכיבים הבאים:

  • גידור ושילוט המקום: יש לגדר ולשלט את כל שטח האתר כדי להגן על עוברי האורח במקום ולמנוע כניסת זרים לאתר.
  • דרכי מעבר: באתרי בניה קיימת תנועה של בני אדם לצד תנועה של כלי רכב, ציוד מכני ומתקנים שונים. יש לבצע תכנון של דרכי המעבר של כלי הרכב וכיו"ב, כדי ליצור הפרדה בין דרכי המעבר שלהם לבין דרכי המעבר לבני אדם.
  • סימון מסילות עגורנים ומתקני הרמה: הגדרת מיקומם של מתקנים אלו עשויה לסייע בהגנה על העובדים במקום.
  • שטחי אחסון, מחסנים ומבנים זמניים: באתר מצויים מבנים כגון שירותי עובדים, מחסנים, מִנהלה וכיו"ב. יש לוודא כי הגישה למקומות הללו קלה ובטוחה בכל שלבי העבודה.
  • תנאים מקומיים נוספים: חשוב להביא בחשבון את רשת החשמל, מפלס מי התהום, מערכות המים ומערכת הביוב, כבישים ודרכים ציבוריות וכל הגורמים הספציפיים הקיימים באתר הבניה.
  • מרכיבים נוספים: סקר סיכונים, פירוט של אמצעי הבטיחות הייחודיים הנדרשים לתהליכים השונים, ניהול ביקורת לאיתור מפגעי בטיחות ודרכים לסילוקם, נוהלי תחזוקת ציוד וכלים ובדיקתם וניהול רשימות מעקב של הבדיקות, נוהלי תיאום ארגוניים בין הקבלן הראשי ליתר הקבלנים, תוכנית ביצוע הדרכות בטיחות, תרגול נוהלי חירום (מתן עזרה ראשונה, נוהלי פינוי נפגעים וכו').

תכנית ארגון אתר לדוגמא ראה כאן.

מקצוענות בשירות הבטיחות

חברת "ליאור בטיחות" נוסדה ע"י ליאור מקדש, מומחה לבטיחות בעבודה והדרכות בטיחות לעובדים. החברה מספקת שירותי יועץ בטיחות וכתיבת תכניות בטיחות במגוון תחומים עבור חברות, ארגונים ומוסדות שונים. לחברה ממוני בטיחות ומהנדסים מקצועיים ומנוסים, והיא מעניקה שירות איכותי, אמין ומקצועי במחיר חסר תחרות. החברה שמה לה למטרה להביא לשינוי תודעתי בכל הנוגע לבטיחות במקומות עבודה בכלל ובאתרי בניה בפרט. זאת על מנת למנוע מקרים של תאונות עבודה ומחלות מקצוע ולשמור על בטיחות העובדים.

אנו ב"ליאור בטיחות" מספקים בין היתר שירות של הכנת תכנית ארגון אתר בניה. המקצוענות, האיכות והידע הרב הופכים את "ליאור בטיחות" לחברה מבוקשת בתחום זה. אם יש לך צורך בתכנית ארגון אתר בניה, זה הזמן ליצור קשר עם "ליאור בטיחות".

Facebook
Twitter
LinkedIn

פוסטים קשורים

ליצירת קשר בכל נושא בטיחותי

לכל שאלה חייגו
058-7886903

2 מחשבות על “תכנית ארגון אתר | ארגון אתר בניה”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן